Top Level Category

Table of Contents

  1. Contents of Top Level Category
    1. Általános elméleti fogalmak (Ebben a szekcióban az online marketinghez és...)
    2. eDM eszközök (Ebben a kategóriában a legfontosabb eDM...)
    3. eDM fogalmak (Ebben a részben a eDM-hez kapcsolódó...)

Top Level Category

Parent category to all other categories

Ticketing rendszer

A 12ALL problémamegoldó és hibaelhárító ügyfélközpontja a pontos visszakövethetőség érdekében hiba-jegy (ticket) rendszert üzemeltet. Minden esetben, ha Önnek gondja van a 12ALL használatával, akkor egy sorszámmal ellátott jegyet, ticketet "húzva" tudja elküldeni a problémás kérdést. A probléma jelzéséről, és az arra adott sorszámról értesíteni fogjuk Önt a megadott e-mail címen. Ez a sorszám lesz, amely alapján ellenőrizni tudja ügyfélközpontunkban a válaszadás folyamatát, illetve erre a sorszámra fogunk hivatkozni a válaszadás során is.
Lőw Márton

Általános elméleti fogalmak

Ebben a szekcióban az online marketinghez és az internethez kapcsolódó általános fogalmakat mutatjuk be.

Blocked E-mail (megállított E-mail üzenet)

Az ilyen e-mail üzenet nem ment át a fogadó ISP szerveren keresztül. Az okairól az internet szolgáltatót kell megkérdezni.
Regisztráció esetén az az eljárás, amikor pl. a regisztráció v. feliratkozás csak akkor jön létre, ha utolsó lépésben a felhasználó rákattint egy, az ő e-mail címére elküldött e-mailben található ún. aktiváló linkre. Ez jelentősen segíti a listák tisztán tartását, hiszen elgépelt cím double-opt-in regisztrációval nem kerülhet be az adatbázisba.
Lőw Márton

eDM

Az elektronic Direct Mail, a hagyományos DM elektronikus válfaja, amely a klasszikus, postai úton küldött Direkt Marketing levél e-mail formátumban működő megfelelője.
Lőw Márton

FREQUENCY (kiküldési gyakoriság)

Az e-mailek kiküldési gyakorisága egy címlistára.
Lőw Márton

HIT (Találat)

Ezzel a számmal a webszerverre történő kapcsolatok számát határozzák meg. Minden felszólítás egy új adatfájl letöltésére egy HIT-et eredményez. Minden weboldal különböző számú fájlt (háttérkép, háttérzene, az oldalon található képek, alkalmazások stb.) tartalmaz. A Website-ok megtekintésének alapegysége egy oldal letöltése (egy Page Impression), tehát a találatok száma nem ad az oldalak látogatottságára, vagy a Page Impressionök számára vonatkoztatható információt. Azaz, ha feltételezzük, hogy egy Website egyetlen oldalát egyszer egyvalaki megnézi, akkor ha az adott oldalon sok kép van, akkor sok találat keletkezik, ha nincs rajta kép, akkor csak egy találat keletkezik, pedig az oldalt csak egyszer nézték meg.
Lőw Márton

Kemény visszapattanás (Hard Bounce)

Hard v. kemény visszapattanásról akkor beszélünk, amikor a címzett mail szervere el sem fogadja az üzenetet, hanem rögtön visszadobja a feladónak. Tipikus ok: "Email Address doesn't exist", azaz nem létezik a címzett, vagy elgépelt e-mail címről van szó és már a domain sem létezik.
Lőw Márton

Host

Olyan számítógép, amelyik az Internetre csatlakozik, függetlenül attól, hogy rajta keresztül hány felhasználó használja a szolgáltatást. Ez a szerver a hozzá kapcsolódó többi számítógépnek erőforrásokat biztosít.
Lőw Márton

HTML - HYPERTEXT MARKUP LANGUAGE

A WWW-en megjelenő dokumentumok alapjait leíró, szöveges programozási nyelv, mely definiálja a dokumentumok közötti kapcolatot jelentő Hyperlinkek működését is.
Lőw Márton

HTML TAG

A HTML-kód alapvető eleme. Minden, az oldal megjelenítésében szerepet játszó HTML "parancs" tag-ekbe van rendezve. A HTML tag a < > jelek között található kód.
Lőw Márton

HYPERLINK (LINK)

A HTTP szabvány nyújtotta lehetőségeket kihasználó utalás, ami egy máshol található információra mutat, segítségével a hivatkozott információ megtekinthető.
Lőw Márton

HTTP vagy HYPERTEXT TRANSFER PROTOCOL

A grafikus megjelenés alapja, egy olyan szöveges dokumentumrendszer, amelyben egyes szövegrészek máshol található szövegrészekre, képekre, hangokra stb. utalnak. A felhasználó böngésző szoftverének segítségével már nem az utalások, hanem ezek célpontjai jelenhetnek meg, azaz például egy képre való hivatkozás helyén már megjelenik maga a kép.
Lőw Márton

LEAD

A látogatók által körkérdésekre, vagy nyereményjátékok alkalmával megadott elérési címek, illetve egyéb személyes adatok. Az egy személy által egy alkalommal megadott adatok összesen egy leadnek számítanak.
Lőw Márton

PAGE IMPRESSION vagy PI vagy PV vagy PAGE VIEW vagy OLDALLETÖLTÉS

Ez a szám fejezi ki, hogy hány teljes oldalt töltöttek le. Egy teljesen letöltött oldal tehát egy Page Impression-t eredményez, függetlenül az oldalon szereplő adatfájlok számától. A Page Impression tehát egy Weboldal (általában egy képernyő-oldal, de gyakori, hogy az oldal "lefelé" görgethető) sikeres letöltődése esetén keletkezik. Az Weboldal bármilyen információt (képi, szöveges, dinamikus) tartalmazhat. A Page Impression akkor jön létre, ha a Weboldalon található minden elem teljes terjedelmében sikeresen letöltődött.
Lőw Márton

POPUP

Egy Website letöltésekor automatikusan felbukkanó új navigáló ablak. Arról a Websiteról tartalmaz információkat, amelyet letöltöttünk. Ezek többnyire akciók, hirdetések.
Lőw Márton

SSL (Secure Socket Layer)

Az SSL a Secure Socket Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási eljárást alkalmazzák. A vásárló által használt Böngésző (Internet Explorer vagy Netscape Navigator) a bankkártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el rendeltetési helyükre, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetők.
Lőw Márton

URL (Uniform Resource Locator)

Magyarul egységes forrásazonosító, a World Wide Weben használt címzési szabványrendszer, megadja az információ elérésének módját, és az információ pontos helyét a távoli throttling.
Lőw Márton

UV (Unique Viewer, vagy Unique Visitor)

Egyedi látogató
Lőw Márton

VISIT (Látogatás)

Ez a mérőszám definiálja az egy Weboldalt meglátogatók számát. Ez egy abszolút értéket ad a kapcsolatfelvételekről (rákattintásokról), de anélkül, hogy az új és a visszatérő látogatókat egymástól meg tudná különböztetni. A Visit egy olyan Page Impression sorozat, melyet egy Felhasználó "generál". A Page Impression sorozat akkor kezdődik, amikor a felhasználó megtekinti az első, az adott Website-ról származó oldalt, és akkor fejeződik be, amikor legalább 30 perc szünet van két, ugyanennek a Felhasználónak kiszolgált Page Impression között. Tehát ha a felhasználó elmegy az adott Website-ról, és 30 percen belül visszatér, akkor az egy látogatásnak számít. Ha a gépén "nyitva hagyja" az adott oldalt, és nem kattint sehová 30 percig, majd visszatér, és újra elkezd böngészni az oldalon, ez két látogatásnak minősül.
Lőw Márton

VISITOR (Látogató)

Egy adott Látogató alatt egy adott IP címet értünk, azaz egy olyan számítógépet, ahonnan egy vagy több személy böngészi az internetet. Ez a számítógép közvetlenül csatlakozik az internetre. Egy IP címhez (számítógéphez) több számítógép, illetve Felhasználó is tartozhat, amennyiben az internetre közvetlenül csatlakozó számítógép egy központi szerver. A modemen keresztül csatlakozó felhasználók minden internetre kapcsolódáskor más IP címet kaphatnak a központi szervertől. A fenti okok miatt csak a Látogatások és a Látogatók számát lehet pontosan megmondani, az, hogy a látogatások "mögött" hány valós személy található, csak becsléssel vagy utólagos kutatással állapítható meg.
Lőw Márton

eDM eszközök

Ebben a kategóriában a legfontosabb eDM eszközöket mutatjuk be.

Autoresponder

Az autoresponder egy program, amely automatikusan válaszol előre megírt levelekkel, meghatározott szabályok szerint,  a neki küldött e-mailekre. Gyakran használt marketing eszköz, azonnali reakcióra és információtovábbításra.
Lőw Márton

Nyomkövetés (Tracking)

Az eredmények visszakövetése, vagyis a kampányunk utóértékelése. Az a folyamat, amikor a kiküldött üzenetek után elemezzük az eredményeket.
Lőw Márton

eDM fogalmak

Ebben a részben a eDM-hez kapcsolódó fogalmakat járjuk körül.

Kemény visszapattanás (Hard Bounce)

Hard v. kemény visszapattanásról akkor beszélünk, amikor a címzett mail szervere el sem fogadja az üzenetet, hanem rögtön visszadobja a feladónak. Tipikus ok: "Email Address doesn't exist", azaz nem létezik a címzett, vagy elgépelt e-mail címről van szó és már a domain sem létezik.
Lőw Márton

MIME (Multipurpose Internet Mail Extensions)

A MIME az e-mail formátumot kiterjesztő, és annak pontos jellegét meghatározó internet-szabvány, ami támogatást biztosít a nem ASCII karakterkészlettel írt szövegek és header-információ használatához és az e-mailek nem szöveges típusú mellékletének, több részletből álló üzenettörzsekhez. Az SMTP protokollal együtt a MIME teszi lehetővé a mai e-mail formátum használatát.
Lőw Márton

OPT-IN

Opt-in megoldás, amikor felajánljuk a hírlevél feliratkozást a felhasználónak, azaz a feliratkozási lehetőséget ajánljuk fel és nem a leiratkozást. Magyar törvények ezt a típusú adatbázis építést és eljárást preferálják.
Lőw Márton

OPT-OUT

Az OPT-OUT módszer esetén előzetes engedélykérés nélkül küldünk üzenetet egy listára, majd a levélben engedélyezzük az olvasónak a leiratkozást.
Lőw Márton

SPAM e-mail

Tömegesen küldött kéretlen elektronikus levél, jellemzően kereskedelmi célú a felhasználása. 2008 áprilisában már naponta 100 milliárd spam e-mailt küldenek a spammerek. A levelek 80%-a mindössze 200 küldőhöz társítható. Spam jellegű üzenetek nemcsak e-mail formában jelentkeznek, de fórumok-bejegyzésekben, blogok posztjaira küldött kommentekben, chat-szobákban megjelenő üzenetekben, mobiltelefonra küldött sms-ek formájában is.
Lőw Márton

Puha visszapattanás (Soft Bounce)

Olyan visszapattanó levél, amely eljut a címzett postafiókját kezelő mail szerverig,  de pont azelőtt, hogy a címzett megkapná, visszapattan. Tipikus ok: "over quota", "mailbox full", azaz a címzett postafiókja tele van.
Lőw Márton

Időzítés (Timing)

E-mail kampány időzítése annak érdekében, hogy a célcsoportot legmegfelelőbb időben érjük el, hogy az üzenetünket elolvassa.
Lőw Márton

Nyomkövetés (Tracking)

Az eredmények visszakövetése, vagyis a kampányunk utóértékelése. Az a folyamat, amikor a kiküldött üzenetek után elemezzük az eredményeket.
Lőw Márton

Powered by KnowledgeBuilder